Datornicii pentru consumul de apă, avertizați să-și achite în cel mai scurt timp facturile. În caz contrar, riscă să fie debranșați de la rețea

Datornicii pentru consumul de apă, avertizați să-și achite în cel mai scurt timp facturile. În caz contrar, riscă să fie debranșați de la rețea

Administrația „Apă Canal” se plânge că locuitorii raionului Nisporeni nu se prea grăbesc să achite facturile pentru consumul de apă. În primele șase luni ale anului curent, instituția a înregistrat datorii, în valoare de aproape 560 de mii de lei. Rău – platnicii riscă să fie deconectați de la furnizor.

Potrivit directorul Societății pe Acțiuni ”Apă Canal Nisporeni”, Ion Gangan, cei mai mulți dintre datornici sunt persoanele juridice. Mai mult numărul lor a crescut în acest an cu 75 la sută față de 2018.

„Sunt agenți economici care prestează servicii importante, au nevoie de serviciile noastre, permanent nu ne achită factura la timp, motivând că au diverse problem,” a comunicat directorul SA „Apă Canal Nisporeni”, Ion Gangan.

15 dintre rău-platnici au rămas în acest an fără apă, după ce autoritățile au fost nevoite să-i deconecteze de la apeduct, întrucât au ezitat să achite datoriile.

„Cu părere de rău avem și așa categorii de persoane, care pur și simplu sunt indiferenți. În cazul în care nu am găsit limbă comună cu cetățeanul prin intermediul apelului telefonic, noi avem dreptul conform Legii 303 despre activitatea domeniului de prestări servicii de apă și canalizare să fie persoana deconectată de la apeduct,” a menționat directorul SA „Apă Canal Nisporeni”, Ion Gangan.

Ion Gangan roagă beneficiarii ”Apa Canal Nisporeni” să-și achite la timp facturile, pentru că bugetul instituției depinde de aceste venituri.

„Cu părere de rău, vreau să le aduc la cunoștință telespectatorilor, care o bună parte din ei sunt beneficiarii serviciilor noastre de apă și canalizare că nu-și onorează la timp obligațiunile pentru serviciile prestate.  Consumul s-a făcut, s-a înaintat factura, trebuie de achitat, deoarece noi lunar trebuie să plătim statului impozite, taxe, lumina electrică, salarii angajaților,” a afirmat directorul SA „Apă Canal Nisporeni”, Ion Gangan.

La rândul lor, locuitorii raionului Nisporeni declară că plătesc la timp facturile pentru consumul de apă.

„Au fost cazuri în care nu am achitat, însă am achitat în următoarea lună.

-Ați primit penalități?

– Nu, n-am avut nici-o problemă, pur și simplu a venit factura cu datorie în următoarea lună și am achitat.

– Din ce cauză nu ați achitat la termen?

–  Nu ne ajung bani, suntem mulți în familie, avem greutăți, pensia este mică, am și copii studenți.”

„Am achitat mai târziu câteva zile, însă nu am avut probleme. Prețurile sunt foarte mari.

-Ați fost vreodată deconectată de la apă?

-Nu, ne-am străduit să nu ajungem la așa situație.”

„Noi plătim întotdeauna la timp, avem de plătit puțin și nu ne facem probleme cu aceasta, suntem doi pensionari.”

„Consider că 14 lei e un preț normal. Noi consumăm foarte multă apă, aproximativ 20 de cuburi că udăm prin grădină. Ne străduim să achităm toate facturile, datoriile, apoi folosim banii ce ne mai rămân.”

„E 14 lei metru cub, achităm în jur de o sută de lei.

– Pe timp de vară consumați mai mult sau mai puțin?

– Da, desigur că mai mult. Ne străduim să achităm la timp.”

Pentru un metru cub de apă, persoanele fizice achită 14 lei, iar cele juridice – cu 20 de lei mai mult.